Mega event Den polévky gazpacho 2018 vypukne již za tři měsíce

 

Již za tři měsíce proběhne v Praze mega event Den polévky gazpacho 2018. Zatímco v posledním rozhovoru s jedním z organizátorů Honzou Wernerem (hráčská přezdívka weri.cz) jsme řešili především zisk statusu mega eventu, tentokrát se zaměříme na probíhající přípravy.

27.července se ikona eventu změnila na vytouženou „mega“. Co nejzásadnějšího to pro event přineslo?

Nejzásadnější asi bylo to, že jsme dostali seznam věcí, kterými Groundspeak podporuje mega eventy. Teď stále řešíme, jestli si půjčit kostým žabáka a pokud ano, kdo by se chtěl obětovat a celý den v něm pobíhat po Ilfu. Jak již víme z jiných mega eventů, tak je v žabákovi šílené vedro a dle podmínek Groundspeaku si maskot nesmí nikde na veřejnosti sundavat kostým.

Přijede na gazpacho Signal Frog?

Přijede na gazpacho Signal Frog?

Jak probíhají přípravy? Co jsi například řešil v posledních sedmi dnech?

Přípravy teď přes léto probíhají celkem pomalu, protože je čas dovolených. Celkem obdivuji organizátory, kteří pořádají megáče v průběhu září, musejí je mít připraveny již v červnu, protože v čase dovolených se toho opravdu moc neudělá.

V posledních dnech jsem řešil oficiální stránku celé akce. Je neuvěřitelné, kolik administrativy je potřeba, které si běžný návštěvník ve výsledku ani nevšimne.

Oficiální web denpolevkygazpacho.cz

Oficiální web denpolevkygazpacho.cz

Co byl zatím nejzásadnější problém, který jsi musel řešit, případně ho ještě řešíš?

Nejhorší ze všeho je ona administrativa, která není na výsledném megáči vůbec poznat, ale udělat se prostě musí. Tu teď řeším a ještě dlouho řešit budu.

Ještě s ostatními pořadateli nelitujete, že jste se rozhodli jít do tak velké akce?

Nelituji toho, věděl jsem, že to bude náročná akce. Jak jsou na tom ostatní, tak to netuším, poslední dobou se jim nemohu dovolat a ani na maily neodpovídají. Doufám, že si jen užívají zaslouženou dovolenou…

Zázemí pro kačery

Jak je zajištěno zázemí pro kačery? Řešili jste už například, kde budou kačeři parkovat, nebo kam budou chodit na záchod?

Drtivá většina chystaného programu bude v hotelu Ilf, který se nachází hned vedle stanice metra C. Rovněž v okolí jezdí desítka městských i příměstských autobusů, v dochozí vzdálenosti je i vlaková zastávka na Kačerově. Doufám tedy, že kačeři maximálně využijí této možnosti a nechají své plechové miláčky doma. Pokud přece jen dorazí na mega event autem, v okolí je dost placených i neplacených parkovišť. Žádné další pro ně nebudeme připravovat.

Co se týče zázemí v samotném Ilfu, tak bude pro kačery připravena šatna na odložení bund a kabátů. Záchodů je v hotelu dostatek, dohodneme pouze častější úklid.

Doprovodné programy mega eventu

A co doprovodné programy? Můžeš prozradit nějaké podrobnosti o tom, co pro kačery chystáte?

Většinu programu, kterou již máme na 99% jistou, jsme přidali na webové stránky. Ty se snažíme pravidelně aktualizovat. Z programu bych vyzvednul především týmovou soutěž Cesta na Fušál, pro kterou právě vymýšlíme jednotlivá stanoviště. Rozhodli jsme se ponechat dvě z minulého roku, která byla nejlépe hodnocena a která patřičně vylepšíme. Dáváme pomalu dohromady on-line kvízy, které budou na téma Červeného trpaslíka i geocachingu jako takového. Během dne by mělo proběhnout několik kvízů vždy po tématických blocích. Nechystáme ale jen zábavný program, ale snažíme se zařadit i nějaký vzdělávací. Budeme pořádat dílničku, kde si kačeři budou moci vyrobit pěkné schránky na kešky. Tady bychom rádi ukázali, že se dá velice snadno vyrobit schránka na kešku a to nemusí být člověk vyloženě manuálně zručný. Dále domlouváme školení v Cachetur.no, což je relativně nový norský nástroj na plánování výletů. V současné době k němu vzniká aplikace a v listopadu bude snad už dostupná i česká verze. Je toho celkem hodně, co pro kačery chystáme.

Počet přihlášených atakuje hranici 600

Počet přihlášených atakuje hranici 600

Nač se můžete těšit?

Mohou se kačeři těšit na nějaké „VIP osobnosti“, například přítomnost někoho z revírníků?

Málokdo si to vlastně uvědomuje, ale mezi revírníky je i několik fandů Červeného trpaslíka. Jeden z revírníků byl inspirací k tomu, aby se z Dne polévky gazpacho v roce 2013 stal multievent. Proto jsem již před časem pozval všechny revírníky do Prahy a co mě opravdu potěšilo, tak většina slíbila účast. Můžete tak v programu nalézt i besedu s českými revírníky.

Co říkali v hotelu ILF na tak velkou akci? Zvládnou ji?

Hotel Ilf slouží jako školící středisko pro zdravotnický personál, takže se v něm konají velké konference. Ale toto bude určitě největší akce v rámci geocachingu, která se zde bude konat. Dosud největší zde konaná kačerská akce měla něco málo pod 200 účastníků. Děláme vše proto, aby vše proběhlo plynule a bez problémů. Ke stravování bude sloužit hotelová restaurace a abychom snížili čas při čekání na jídlo, tak bude nabídnuta možnost stravování formou neomezeného bufetu. To by mělo rapidně snížit čas při čekání na jídlo. Posledně si totiž část kačerů stěžovala, že dlouho čekali, tak jsme vymysleli tuto alternativu stravování.

„Labky“

Mega event také znamená mezi kačery oblíbení labky. Kolik jich budete mít?

To je jedna z věcí, kterou bude potřeba dořešit. V materiálech od Groundspeaku je pouze uvedeno, že pro megaeventy je k dispozici 10 nebo 20 labek, pro giga eventy 30 labek. Není bohužel uvedeno, za jakých podmínek je možné získat 20 labek. Pokud budeme mít dost nápadů na labky, tak určitě zkusíme zrealizovat všech dvacet.

Už máš nějakou představu, čemu budou labky věnovány a kde je rozmístíte?

Labky chystáme jak v samotném hotelu Ilf, tak část dáme i do jeho bezprostředního okolí. Téma máme již vymyšleno nějakou dobu, ale dopředu ho určitě neprozradím, nechte se překvapit.

Překvapení pro kačery?

Budete u příležitosti megáče také publikovat nějaké keše, nebo snad dokonce powertrail?

Každý, kdo mě aspoň trochu zná, tak moc dobře ví, že nejsem fanda powertrailů, takže jeho publikaci opravdu neplánujeme. Ale v plánu je minimálně jedna keška. Nepotěším odpůrce luštění, bude to mysterka. Vyluštit se bude moci dvěma způsoby. Prvním způsobem bude klasické luštění v listingu keše. Druhý bude podle mého daleko zajímavější. Každý účastník při registraci na megaeventu dostane odznáček, kam si bude moci nejen napsat svoje jméno, ale na kterém bude i část indicií potřebných k vyluštění souřadnic. Bude několik druhů odznáčků s různými indiciemi, takže bude potřeba spolupracovat s několika kačery, aby bylo možné vyluštit cílové souřadnice. Doufám, že tato keška a její luštění udělá větší radost něž třeba výše zmíněný powertrail.

Představ nám organizační tým eventu – kdo ho tvoří a jaké v něm máte role?

Organizační tým tvoří v současnosti asi 30 kačerů. Jejich jména jsou k nalezení na našich webových stránkách. Schválně jsou uvedena podle abecedy, nikoliv podle toho, jakou roli zastávají. Část se podílí na přípravných pracích, další část bude „pouze“ pomáhat na místě v době konání. Nemyslím, že je potřeba zmiňovat některé na úkor druhých. Prostě fungujeme jako tým a každý v týmu je stejně důležitý. Kdyby se chtěl někdo přidat, může, ještě pár lidí sháníme.

Tak vám všem držíme palce, ať se povede vše dotáhnout do zdárného konce!

Samozřejmě se zase ozveme s dalšími zvídavými otázkami 🙂

Další informace: