Geocaching chystá zásadní změny vzhledu uživatelských profilů

 

V tomto týdnu se na webu Geocaching.com chystají velké změny. Týkat se budou uživatelských profilů, a to jak těch veřejných, tak i sekce, do které se dostanete po klepnutí na své jméno či přezdívku (tj. https://www.geocaching.com/my/default.aspx).

Aby nebyl přechod tak prudký, budete si moci nové rozhraní nejprve vyzkoušet. V následujícím týdnu nadále poběží stávající verze dotčených sekcí a zájemci se budou moci k vyzkoušení nového prostředí přihlásit. Jednou z novinek má být například možnost sledovat aktivity ostatních hráčů, se kterými jste uzavřeli přátelství.

Jaké změny můžete čekat?

V první fázi se vývojáři zaměřili na zjednodušení jednotlivých stránek odstraněním duplicitních a zastaralých odkazů. Proběhla zásadní aktualizace uživatelského rozhraní, jejímž cílem bylo poskytnout uživateli intuitivnější prostředí. Zda se to povedlo, můžete posoudit na následujících obrázcích.

Chystané změny ve veřejném profilu

Chystané změny ve veřejném profilu

Připravované změny v uživatelské sekci

Připravované změny v uživatelské sekci

Proč dochází ke změnám?

Jako zásadní důvody, proč se chystají změny v rozhraní stránek profilů, jsou chystané implementace dalších funkcí. Jedná se o nezbytný krok z hlediska použitelnosti a stávajících technických omezení. Stránka profilu je stará již šestnáct let a v té době nebyli k dispozici designéři se zkušenostmi, jak ji nejlépe uspořádat. To později způsobovalo problémy při přidávání nových funkcí. Namísto vytváření intuitivního seskupení tematických prvků byly novinky přidávány prostě tam, kde se našlo místo. Stránka se tak nakonec stala jakousi sbírkou odkazů bez ladu a skladu.

Jedním z hlavních problémů v organizací stránky byla skutečnost, že neexistovala žádná vizuální hierarchie, která by umožnila uživatelům rychlou orientaci v tom, co je nejdůležitější. To mělo za následek, že většina kačerů používala k otevírání stránek buď oblíbené položky v prohlížeči nebo klávesovou zkratku Ctrl+F. To určitě není způsob, přinášející pozitivní uživatelský zážitek.

Čtěte:   Leap Day 2016 aneb jak se z eventu stal megáč

Vývojáři tedy sledovali, jak kačeři používají webové stránky, a zjistili, že zejména duplicitní odkazy uživatele matou. Mnoho odkazů kvůli tomu vůbec nepoužívají. Rozhodli se tedy zlepšit orientaci odstraněním nepoužívaných odkazů a vytvořením tematických sekcí. Nejčastěji využívané odkazy byly přesunuty k horní části stránky, kde by měly být snadněji dostupné.

Důvody k vytvoření nových stránek jsou také technického rázu. Stávající primární kód je z hlediska technologických standardů značně zastaralý. Vývojáři ho často označovali jako „špagetový“, což znamená, že když se dotknete jednoho kusu, pak s největší pravděpodobností poškodíte osm dalších věcí. V uplynulých letech padlo hodně nápadů na vylepšení funkcí právě z důvodu omezení stávajícího kódu. Proto je nutné vytvořit nové stránky, aby bylo možné na web přidat nové funkce.

Nové verze stránek by měly být spuštěny v týdnu od 15. do 21. 5.. Zájemci se budou moci přihlásit k vyzkoušení, ve výchozím nastavení však zatím bude servírováno stávající staré rozhraní.